Jak szybko schudnąć na wiosnę?

kobieta 1

  Za sobą mamy już  Święta Wielkanocne oaz okres zimowej zmniejszonej aktywności.

Niedługo nastąpi okres ciepłej pogody będziemy chcieli pokazać się w letniej kreacji, która może okazać się trochę za mała.Dobrze już teraz pomyśleć, kiedy jest jeszcze chwila czasu. Oczywiście wiemy, że może być to pewien problem.

Próbowaliście już pewnie nie jednej diety, z ćwiczeniami to na pewno trochę gorzej wychodzi, bo trudno jest utrzymać systematyczność.Oczywiście regularne ćwiczenia fizyczne są bardzo dobrym sposobem dbania o zdrowie jednak nie wielu ludzi robi to regularnie. Z reguły mamy mało czasu więc jak przychodzi się po pracy późno to trudno jest jeszcze wykrzesać siły na trening, siłownię lub jogging.

Co jeśli chodzi o dietę. Oczywiście jest ich setki a może i tysiące i wszystkie obiecują schudnięcie szybkie i skuteczne.

Same jednak przyrządzanie diety nie jest jednak takie proste. Nie podam określonej diety tylko pewne określone zasady  żywieniowe.

Jak więc się odżywiać aby zredukować wagę?

Przede wszystkim musimy przeanalizować nasze nawyki żywieniowe.Pomyślmy o wszystkim co spożywamy. Zróbmy sobie bilans.Trzeba jednak uwzględnić wszystko. Zarówno główne posiłki jak i napoje  pite i batoniki, chipsy, oraz paluszki. Często niektórzy mówią, ja prawie nic nie jem. Tylko okazuje się że wypita Coca Cola, zjedzony batonik i frytki, dostarcza takich ilości cukrów że trudno już zjeść coś więcej. Najważniejsza jest analiza zjedzonych węglowodanów. Dobrze zsumować wszystkie węglowodany i wszystkie napoje słodzone. Jeżeli zastanowimy się nad ilością cukru, którą one zawierają to okaże się jak dużo tego jest. Tu nie chodzi tylko o kalorie. Ważny jest tak zwany indeks glikemiczny.

Co to jest indeks Glikemiczny?

Indeks glikemiczny jest definiowany jako średni, procentowy wzrost stężenia glukozy we krwi, po spożyciu, przez reprezentatywną statystycznie grupę ludzi, porcji produktu zawierającej 50 gramów przyswajalnych węglowodanów. Wzrost poziomu cukru we krwi w przypadku spożycia 50 gramów glukozy przyjęto jako podstawę skali (100%). Czyli jest to wzrost glukozy we krwi w porównaniu do wzrostu jaki powoduje sama glukoza. Aby wyznaczyć indeks glikemiczny, należy podać produkt w ilości zawierającej 50 gramów przyswajalnych węglowodanów kontrolnej grupie osób. Następnie przez dwie godziny, co 15 minut dokonuje się badania poziomu cukru we krwi. Stwierdzono, że wartość średnia jest powtarzalna, a badania wykonane w różnych grupach osób dają zbliżone wyniki. Wyniki u osób chorych na cukrzycę są porównywalne z wynikami uzyskanymi u osób zdrowych.

Dlaczego ten indeks glikemiczny jest tak ważny?

Indeks ten możemy znaleźć w wielu  gotowych tabelach i porównać między sobą pokarmy. Otóż wartość tego indeksu  ma duże znaczenie praktyczne.Glukoza we krwi która pojawia się po spożyciu określonych  posiłków w różnym stopniu pobudza trzustkę do wydzielania hormonu insuliny.Insulina odpowiedzialna jest za wprowadzenie glukozy do komórek. To dzięki insulinie właśnie  glukoza przenika do naszych komórek.W wątrobie oraz w mięśniach glukoza częściowo zamieniana jest na glikogen. Glikogen jest to zapasowy wielocukier( polisacharyd) który może być użytyprzy niedoborach glukozy oraz w sytuacjach  stresowych, do  uzyskania szybkiej energii. Jednak tylko część glukozy jest zamieniana na glikogen reszta służy do produkcji tłuszczu, który jest naszym głównym zapasowym materiałem  energetycznym. Im więc jemy więcej węglowodanów tym bardziej pobudzamytrzustkę do wydzielania insuliny. Po pewnym czasie może się okazać, że trzustka nie jest w stanie wytworzyć wystarczającej jej ilości i wtedy mogą pojawić się objawy cukrzycy, ale następuje to dopiero w dość późnym okresie. Jednak w związku z powszechnym spożywaniem węglowodanów pod różnym postaciami ilość chorych na cukrzycę wzrasta we wszystkich krajach rozwiniętych, ale to odrębny problem na inna okazję.

Od czego więc zacząć odchudzanie?

Przede wszystkim od redukcji ilości cukrów w dziennej diecie. Musimy policzyć jak dużo cukrów zjadamy.
Jest to pierwsza rzecz, którą powinniśmy zrobić, a więc zmniejszyć ilość pokarmów o wysokim indeksie glikemicznym, a wybierać pokarmy z niskim indeksem glikemicznym.  To jest to minimum tego, co możemy dla siebie  zrobić. Jeżeli zjemy coś o dużej zawartości cukru pobudza to wydzielanie insuliny. Pod wpływem insuliny spada poziom cukru po kilku godzinach, (z reguły po 4 do pięciu godzinach) U niektórych osób może doprowadzić to nawet do hipoglikemii, co może  nawet być przyczyną  osłabienia, a nawet  omdlenia.  Najczęściej jednak gdy poziom glukozy we krwi spada  powoduje to powstanie uczucie głodu. Wtedy znowu zjadamy coś słodkiego aby podwyższyć sobie poziom cukru we krwi.
Jaka jest więc dobra dieta na odchudzanie?
 Jest jak pisałem bardzo dużo diet na odchudzanie na podstawie tych krótkich rozważań można wyciągnąć wniosek, że powinna to być dieta niskowęglowodanowa. Jest oczywiście dużo różnych rodzajów tego typu diet i co pewien czas pojawiają super modne diety cud. Najważniejszy jest jednak zdrowy rozsądek aby nie popaść w skrajność i nie doprowadzić organizmu do wyniszczenia.
Czym należy się kierować przy doborze konkretnej diety?
Najważniejsze aby była to dobrze zbilansowana dieta i była pełnowartościowa, to znaczy aby dostarczała organizmowi wszystkie niezbędne składniki pokarmowe.
Musimy pamiętać że potrzebne są nam zarówno białka jak i tłuszcze w odpowiednich ilościach w zależności od wieku i rodzaju wykonywanej pracy. Musimy dostarczyć organizmowi potrzebnych witamin i makro i mikroelementów. Najczęściej to co te diety robią lub tabletki odchudzające to redukcja wody z organizmu.
Proces spalania tłuszczu trwa znacznie dłużej i jest to proces dłuższy liczony w miesiącach, szczególnie gdy jest większa nadwaga.
Ważne jest aby nie doprowadzić do niszczenia mięśni, gdyż to właśnie mięśnie spalają głownie tłuszcz i powodują trwały efekt odchudzania. Można powiedzieć, że schudnąć nie jest trudno ważne jest utrzymanie tego efektu na dłużej. Wszyscy znają tak zwany efekt jo-jo, czyli schudnięcie a potem jeszcze większe przybranie na wadze.     
W następnych odcinkach więcej na ten temat napiszę. Przestrzegam natomiast przed różnymi super tabletkami z internetu co to spala tłuszcz w kilka dni.Wielokrotnie są to tabletki zawierające różne  substancje pobudzające powodujące czasami znaczne pogorszenie zdrowia.
Prawdziwym przełomem jest pojawienie się produktów firmy Visalus na Polskim rynku. Dopiero od  miesiąca mamy
Możliwość korzystania z produktów tej firmy. Jest firma numer jeden na świecie w dziedzinie  produktów w dziedzinie odchudzania i kształtowania sylwetki. Są to pełnowartościowe produkty odżywcze a nie suplementy diety ani leki. Oparte są na naturalnych składnikach, nie zawierają sztucznych barwników, glutenu ani produktów GMO.
Odchudzanie   odbywa się w przyjemny, zdrowy sposób.
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej kliknij w poniższy link:

Zdrowe odchudzanie

 

 

404